[revevolutionair] problème pour versionner sur le dépôt

Rebonjour,

J'essaie vainement de versionner sur le dépôt, mais comme tu me l'as dit Guillaume, ça ne marche pas. J'ai tout refait comme expliqué dans le tuto Tortoise. Je détaille ici la procédure que j'ai suivie (c'est assez long comme texte, désolée)

Voilà les commandes que j'ai suivies (http://tortoisehg.bitbucket.org/manual/1.1/quick.html#working-with-your-repository):
"
When you’re ready to publish your changes, you

    1) Commit your changes to your local repository (see above).
    2) Pull changes from the group repository into your repository, TortoiseHg ? Repository Browser or hgtk log, choose the path to the group repository in the syncbar and then Pull.
    2) If some changesets were pulled, merge those changes with your local changes and then commit the merge into your local repository. From the changelog viewer (TortoiseHg ? Repository Browser or hgtk log) open the context menu over the changeset which you want to merge and select merge with. Finally, in the merge dialog, press Merge and then Commit.
    Ensure your merged work still builds and passes your extensive test suite.
    4) Push your changes to the group repository, TortoiseHg ? Repository Browser or hgtk log, choose the path to group repository and then Push.
"
et voilà ce que j'ai eu comme message de TortoiseHg quand j'ai finalement fai le commit du point 3):

% hg commit --repository C:\Users\CrazyMum\wamp_with_symphony\wamp\www\domi\neosys\Libertribes\no1 --verbose --user Domi <webmaster@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx> --message=layout+avatar
.hgignore
config.php.sample
controllers/createavatar.php
controllers/index.php
controllers/login.php
controllers/logout.php
controllers/register.php
include/avatar.class.php
include/controller.class.php
include/db.class.php
include/dispatcher.class.php
include/session.class.php
include/template.class.php
include/url.class.php
include/user.class.php
public/css/main.css
public/images/banniere.png
public/images/decoraccueil.jpg
public/index..php
templates/_main_/view.php
templates/createavatar/view.php
templates/index/view.php
templates/login/view.php
templates/register/complete.php
templates/register/confirm.php
templates/register/success.php
templates/register/view.php
created new head
committed changeset 28:2b35f2025aac
[la commande s'est terminée avec succès Tue Sep 27 12:33:35 2011]
no1%

Puis j'ai fait le push du point 4 et je vois le message:
% hg --repository C:\Users\CrazyMum\wamp_with_symphony\wamp\www\domi\neosys\Libertribes\no1 push http://hg.tuxfamily.org/mercurialroot/libertribes/depot/
pushing to http://hg.tuxfamily.org/mercurialroot/libertribes/depot/
searching for changes
abandon : push creates new remote head 2b35f2025aac!
hint: did you forget to merge? use push -f to force
[la commande a retourné le code 255 Tue Sep 27 12:38:42 2011]

Quand je choisis la révision finale, qui apparaît bien dans mes versions "default tip" de la fenêtre TortoiseHg, j'ai
"
Révision :
28 (2b35f2025aac) layout+avatar
Utilisateur :