[CBLX] backports

Hello le forum,

qq'un aurait-il/elle l'amabilité d'éclairer ma chandelle, je suis
complètement perdu en lisant la doc suivante. Pour rappel, je me bat tj pour
avoir juste un ffmpeg nickel, qui arrête de tout transformer en uniquement
du 48 kbps; une maj de ma distro n'est pas ma 1re option, une compilation
si, mais si je met juste un backport de ffmpeg, c aussi OK pour moi!
Mais la doc ne m'éclaire pas sur la procédure à suivre, même ainsi décrite
(voir plus bas) on ne sait tj pas quoi faire; par exemple:
- on y parle de squeeze-backports mais ausis de squeeze-backports-sloppy:
  c'est quo s'te bestiole, d'où elle sort elle ? incompréhensible!
- ensuite, c bien de dire qu'il faut ajouter une source mirror.debian.org
  pour les backports, laquelle n'est pas indiqué, et si je prend par
  extension celle d'où je pompe actu mes packages, il n'y a pas de répo
  backports dessus. Que faire alors ?
- Plus simplement, qq'un utilise-t-il/elle des backports (Squeeze ou autre)
  ? Et si oui, peut-il/elle donner la ligne à ajouter dans le sources.list ?

Doc de ref. consultée:

	Instructions

<lynx shot>

Main

     * [3]News
     * Instructions
     * [4]Packages
     * [5]Mirrors
     * [6]Mailinglists
     * [7]Contribute

Documentation

Miscellaneous

     * [9]Squeeze uploaders
     * [10]Squeeze-sloppy uploaders
     * [11]Wheezy uploaders
     * [12]NEW Queue
     * [13]diffstats
     * [14]Feedback

    1. [15]About backports
    2. [16]Add backports to your sources.list
    3. [17]Install a package from backports
    4. [18]squeeze-backports-sloppy
    5. [19]Subscribe to the security announce mailinglist
    6. [20]Report Bugs

About backports

   Backports are recompiled packages from testing (mostly) and unstable
   (in a few cases only, e.g. security updates) in a stable environment so
   that they will run without new libraries (whenever it is possible) on a
   Debian stable distribution

   Backports cannot be tested as extensively as Debian stable, and
   backports are provided on an as-is basis, with risk of
   incompatibilities with other components in Debian stable. Use with
   care!

   It is therefore recommended to select single backported packages that
   fit your needs, and not use all available backports.

Add backports to your sources.list

    1. For squeeze add this line
deb http://YOURMIRROR.debian.org/debian-backports squeeze-backports(-sloppy) mai
       to your sources.list (or add a new file with the ".list" extension
       to /etc/apt/sources.list.d/).
(... le YOURMIRROR ne dis pas quel mirror au pire pourrait être utilisé ...
et le -sloppy ne me dis pas si c'est d'application dans mon cas ...)

       For wheezy add this line
deb http://YOURMIRROR.debian.org/debian wheezy-backports main
       to your sources.list (or add a new file with the ".list" extension
       to /etc/apt/sources.list.d/)
    2. Run apt-get update

Install a package from backports

   All backports are deactivated by default (i.e. the packages are pinned
   to 100 by using ButAutomaticUpgrades: yes in the Release files. If you
   want to install something from backports run:
apt-get -t squeeze-backports install "package"

(... vu que la ligne ad hoc ne figure pas dans le sources.list, cette
commande-ci ne peut fonctionner, logique! ...)

   of course you can use aptitude as well:
aptitude -t squeeze-backports install "package"

squeeze-backports-sloppy

   To guarantee a clean upload path from squeeze-backports to wheezy it is
   not allowed to upload backports from jessie to squeeze-backports. To
   allow new backports also in squeeze we created a new suite for
   everybody that prefer newer packages above a clean upgrade path:
   squeeze-backports-sloppy. You can use it exactly as squeeze-backports,
   just add another line to your sources.list and install new packages via
   apt-get -t squeeze-backports-sloppy install

(... même question, sloppy what the f... is sloppy ? ...)

Subscribe to the security announce mailinglist

   If you want to get announcements about security updates on
   backports.debian.org subscribe to the [21]debian-backports-announce
   mailinglist.

Report Bugs

   Please report bugs that you found in the packages to the [22]backports
   mailinglist and NOT to the Debian BTS!

   Links: [23]index [24]sidebar
   Last edited Sat 06 Apr 2013 01:32:22 PM UTC

Referenties

   1. http://backports.debian.org/./
   2. http://backports.debian.org/./
   3. http://backports.debian.org/./News/