Re: [ssfr] redater en masse

* Edi Stojicevic <estojicevic@xxxxxxxxxxxxxxx> [2009-11-25 19:35:43 +0100] wrote :

> Bonsoir,
>
> avec zsh :
>
> $ ls **/* | xargs touch -m -t 199912312359
>
> :)

Oooups j'avais pas vu que c'était que sur certains fichiers ... il faut
rajouter :

$ ls **/*(m+7300) | xargs touch -m -t 199912312359

Ceci devrait faire l'affaire car je ne pense pas que tu aies des
fichiers vieux de plus de 20 ans (365*20) ;)

Pour plus d'infos, voici un extrait du man zshall :

 a[Mwhms][-|+]n
         files accessed exactly n days ago.  Files accessed within
         the last n days are selected using a negative value for n (-n).  Files
         accessed more than n days ago  are selected  by  a  positive  n value (+n).  Optional unit
         specifiers `M', `w', `h', `m' or `s' (e.g. `ah5') cause the check to be
         performed with months (of 30 days), weeks, hours, minutes or seconds instead of days,
         respectively.

 m[Mwhms][-|+]n
              like the file access qualifier, except that it uses the file modification time.

 c[Mwhms][-|+]n
              like the file access qualifier, except that it uses the file inode change time.

Bonne soirée,
--
 .''`.  Edi Stojicevic
: :'  : Debian GNU/Linux user, admin & developer - http://www.debian.org