----- Forwarded message from Luke Yelavich <themuso ubuntu.com> -----

From: Luke Yelavich
Date: Fri, 13 Nov 2009 09:14:45 +1100
To: ubuntu-accessibility lists.ubuntu.com

Question posée:
On Fri, Nov 13, 2009 at 04:54:17AM EST, jose vilmar estacio de souza wrote:
> Hi all,
> I tried the following experiment in karmic.
>
> 1. I changed the file ~/.pulse/client.conf.
> from
>   autospawn = no
> autospawn = yes
>
> 2. I changed the file ~/.speech-dispatcher/conf/speechd.conf.
> from
> #AudioOutputMethod "pulse,alsa"
> AudioOutputMethod "alsa"
>
> 3. Reboot.
>
> No speech from orca, only noises.
> All sounds are ok.
> Any idea?

Réponse de Luke:
This is due to speech-dispatcher's alsa output code not using the ALSA API correctly, and thereby does not work properly through the plugin system to allow audio to be sent via the pulse plugin to pulseaudio.

The best thing to do is to use the alsa output only for use with alsa alone. I intend to fix the pulseaudio output code for lucid.

Luke

----- End forwarded message -----
</extrait>

Conclusion: patienter six mois et les six précédents étaient perdus vu qu'on
espère toujours avoir du "mieux" quand une nouvelle édition se prépare or là
avec la Karmic Koala on a eu du "moins mieux" et encore je suis gentil :-)

Aldo.

==
  Dig that crazy beat on the drums:  VINUX !!!  The best is getting better!