From: ' -=- C B L X - INFO -=- '  <info@xxxxxxxxxxxx>
Subject: [CBLX] NOUVEAUTE - Release de la WORLD-based voice synthesizer
Date: Wed, 29 Jan 2014 19:56:31 +0100

> [...]
> It has been widely used as a backend for UTAU[1] but it should be also
> possible to use it as a backend for eSpeak and other accessibility
> and/or music applications such as the "Singing Computer"[2]. My
> modified version of WORLD uses the well known vorbis codec for
> compression. The world4espeak synthesizer is interface compatible to
> MBROLA, and can be used to synthesize both singing and speech in real
> time on a modern computer. It is hosted at gitorious.org [3].
> Currently there are no voices yet, a manual how to create voices will

  Et là on se dit qu'il y en a encore peut-être pour quelques
  années. Le manuel pour créer des voix ça ne fait pas tout et
  la création d'une voix surtout si on veut qu'elle soit très
  agréable je crois que c'est un gros gros job ! Mais si on
  n'essaye jamais rien c'et sûr qu'on n'aura jamais rien de
  mieux que ce qui existe !

  Pierre