[BLXF] eigenaardigheid op netbook en ultraplatte notebook, niet op vaste pc en laptop

Hoi allemaal,

een rare ochtendvraag, en 't heeft neits te maken met het feit dat ik nog
niet goed wakker ben:
hoe komt het dat ik steeds vaststel dat je bij een netbook of ultraplatte 13
inch, ik altijd een geluidsonderbreking (zeg maar een sorot Pause) heb
telkens ik een nieuwe console (1 tot 6) open doe, terwijl ik dit nooit heb
op een vaste pc of laptop ?
't gaat dus wel om een nog niet geopende sessie he ? watn eens ik alle zes
consoles tty 1 tem 6 open heb op die netbooks of 13 inch, dan maakt het niet
meer uit, het geluid, bijv. van een radio online of van mp3's die aan het
spelen zijn, blijft afspelen.

Heeft iemand een idee hoe dit komt ?

Aldo.