[BLXF] INFO (bron: RadioForum.NL): commandolijn LinuxRadio-Tools, een Linux radio automatiserings-tool

.... STARIPS RadioPC Project ...
Je zou nogal rap denken dat de softwarewereld nog maar *enkel* vol grafische
tools volgepropt wordt! Niets is minder waar: kijk hier, ( zomaar
ter info ), het gaat om een recente automatiseringstool voor radio, met de
duidelijke boodschap dat het *geen* grafische- maar *wel* command-line
interface gebruikt! Over hoe blindvriendelijk dit wel zou kunnen zijn, durf
ik me niet uitspreken: ncurses is bijvoorbeeld ook niet-grafisch, toch is
niet alles meteen per definitie blindvriendelijk!!!
(de publikatie dateert van augustus 2014, zie ref-links voor meer info)

 <ter info>

Bron-URL: http://www.radioforum.nl/./viewtopic.php?f=11&t=29472&sid=d0460907d2d4ab66e810e2c7bf62ee69

[*]Nieuwe Linux radio automatisering.

   Alles over software pakketten voor jouw station.

   Bericht door S. Verrips » 22 aug 2014 00:02

   STARIPS - RadioPC project is ten einde. Afgelopen weekend heb ik een
   nieuwe radio automatiseringssysteem geschreven in Linux. Deze is
   opnieuw van de grond opgebouwd ! De eerste DVD met een werkende versie
   is vandaag online gekomen en draait nu al bijna 6 dagen in Wageningen
   bij RTV Meborah (Lokale Radio Omroep). Deze versie werkt alleen onder
   Linux (Windows komt misschien later) en is niet geschikt voor mensen
   die van grafisch houden. Het is tekst basis, maar compleet met planner
   (om playlisten en format te maken) en de afspelen applicatie. Muziek is
   bijgebrand en valt onder Creative Commons CC-BY. Voor Linux fans is dit
   de mogelijkheid de software naar eigen wens in te richten, want het is
   vrij en de broncode zit erbij. Het is geschreven in FreeBASIC, wat
   sterk overeenkomt met de vroegere Quick Basic 4.5. In de broncode zit
   commentaar verwerkt wat iets doet. Iemand die basic kan programmeren
   komt hier echt uit. Software werkt momenteel alleen nog met MP3 (WAV,
   FLAC en M4A wordt overwogen). Rote MP3 bestanden worden eruit
   geknikkerd en bestandsnamen met ongeldige regels worden aangepast. Dit
   betreft LinuxRadio.tools Versie 1408 van 21 augustus 2014.

   Wil je meer weten, of hem gratis downloaden, kijk dan op de website
   [*]http://linuxradio.tools
   Stephan
   http://linuxradio.tools

   [*]sverrips